wordpress voor dummiesStel je wilt graag gaan bloggen en een blog beginnen. Je hebt je research gedaan, en je hebt begrepen dat wordpress.org de meest professionele en gebruiksvriendelijke manier is om zo'n blog op te zetten. Maar ja, je weet helemaal niets van wordpress en hoe het werkt. Laat staan dat je de stappen weet die je moet zetten op je blog in de lucht te krijgen. Dan kun je prima terecht bij het boek WordPress voor dummies van Lisa Sabin-Wilson. Als je dat boek van begin tot eind doorwerkt, dan zul je zonder twijfel aan het eind van het boek een prima blog hebben.

WordPress voor dummies: wat vertelt het je?

In WordPress voor dummies van Lisa Sabin-Wilson kom je informatie tegen over:

• Uitleg van WordPress als blog platform.
  • Beginselen van WordPress.
  • WordPress installeren: uitleg over domeinnaam kopen, hosting kiezen.
  • Uitleg dashboard WordPress
  • Uitleg over categorieën, permalinks.
  • Mediabeheer: afbeeldingen, audio en video
  • Plugins gebruiken
  • WordPress thema's installeren en uitzoeken
  • WordPress thema's naar eigen smaak aanpassen
  • Tien populaire plugins voor WordPress. Hierbij viel het me op dat Lisa de Yoast plugin negeert! In plaats daarvan noemt ze All In One SEO.
  • Tien gratis WordPress thema's.

Mijn conclusie over WordPress voor dummies

WordPress voor dummies is een prima boek voor mensen die graag een blog willen opzetten met behulp van wordpress.org. Het dateert uit 2018 en is dus nog redelijk actueel. De ontwikkelingen in Blogland gaan snel, en boeken over blog en CSM dateren daardoor snel. Ik vind WordPress voor dummies geen bijzonder boek. Het is gewoon een prima basis om een blog mee te starten. Er staat goede informatie in, maar het is echt een boek voor beginners. Het heet natuurlijk ook niet voor niks WordPress voor dummies. Als gevorderde WordPress gebruiker zul je niets nieuws tegenkomen in WordPress voor dummies. Ook als naslagwerk vind ik het dan niet zoveel voorstellen. Het leukst vond ik nog de tien gratis WordPress thema's die Lisa noemt. Die wil ik nog eens nader gaan bekijken.

Praktische informatie over WordPress voor dummies

WordPress voor dummies is voor maar liefst 32,99 te koop bij bol.com. Dat is beslist niet goedkoop, maar met behulp van dit boek kun je wel je blog vakkundig opzetten. Je vindt daar ook een inkijkexemplaar.

wordpress voor dummies

Vergelijkbare berichten