meer bezoekers op je website

Meer bezoekers op je website of je blog.

Wie wil dat nou niet?

Maar ja, hoe doe je dat? Afgezien van de bekende tips als ‘Creëer goede content!’

Hieronder vertel ik hoe ik Ubersuggest gebruik voor meer bezoekers op mijn websites/blogs.

Ubersuggest: meer dan een keyword research tool

Ubersuggest is mijn favoriete tool om keyword research te doen, en om meer bezoekers te krijgen. Er zijn ook andere keyword tools zoals SemRush en Ahrefs, maar die zijn veel duurder.

En als ik heel eerlijk ben, vind ik ze soms ook te moeilijk. Juist omdat ze heel veel informatie geven raak ik het overzicht kwijt. Met Ubersuggest lukt het me wél om er goed mee te werken.

Sterker nog, soms voel ik me met Ubersuggest als een kind in de snoepwinkel, want er is zoveel leuks te ontdekken en te doen!

Hieronder laat ik zien hoe ik Ubersuggest gebruik om meer bezoekers te krijgen naar mijn blog.

Meer bezoekers op je website met Ubersuggest

Als je geen account hebt bij Ubersuggest kun je op 1 dag 3 zoekopdrachten doen. Gebruik ze dus goed. Omdat ik Ubersuggest zoveel gebruik, heb ik wel een abonnement. Dat zegt meteen veel over mijn waardering voor deze tool, want ik geef niet zo gauw geld uit.

Of je nou een account hebt of niet, je kunt onderstaande stappen meedoen.

Stap 1 meer bezoekers op je website

Ga naar ubersuggest.com

Stap 2 meer bezoekers op je website

Type daar de domeinnaam van je blog in en klik op Submit:meer bezoekers op je website

Je krijgt nu een overzicht van het verkeer, keywords etc.

Stap 3 meer bezoekers op je website

Scroll omlaag tot je bij SEO keywords komt! Klik daaronder op ‘Bekijk alle seo keywords waar deze pagina voor rankt’

meer bezoekers op je website

Nu krijg je een overzicht van alle keywords waarop jouw blog scoort in de zoekmachineresultaten.

Stap 4: orden de keywords op positie in de zoekmachineresultaten

Klik op de pijltjes naast positie zodat de resultaten geordend worden van laag naar hoog. Vervolgens scroll je naar de zoekwoorden die een positie tussen de 4 en 20 hebben. Daar kun je namelijk de meeste winst mee boeken! Ter illustratie:

De blogpost op nummer 1 krijg 31% van de kliks! Een blogpost op nummer 7 in de Google zoekresultaten krijgt 4% van de kliks. In het algemeen geldt: 1 positie hoger in de zoekresultaten kan het aantal kliks 30,8% hoger maken! (Met dank aan Backlinko)

In het voorbeeld hierboven zag je bijvoorbeeld dat mijn blog Review Eerst op positie 11 staat als het gaat om het keyword ‘klei action’. Dat betekent dat ik met een klein beetje moeite dit keyword wellicht in de top 10 kan krijgen. Dat betekent meer bezoekers!

Stap 5 Kijk op welke keywords deze blogpost verder nog scoort

Wat ik dan graag doe is de link van de post kopiëren en in een nieuw venster in Ubersuggest doen. ‘Keywords op verkeer’ om precies te zijn. Klik links op Keywords op verkeer:

meer bezoekers op je website

Plak vervolgens de link naar de blogpost die je gaat optimaliseren in het veld en klik op zoeken:

meer bezoekers op je website

Je ziet dan welke keywords bezoekers naar deze blogpost leiden. Soms blijkt dat je over zo’n keyword nog helemaal niet echt iets gezegd hebt. Hier liggen dus gouden kansen om je post te optimaliseren.

Meer bezoekers op je website: Hoe optimaliseer je blogposts?

  1. Gebruik H-tags met daarin je keyword
  2. Zorg dat het keyword waarop je wilt scoren in de eerste alinea van je post staat
  3. Gebruik het keyword als alt-tag in plaatjes
  4. Zorg dat het keyword in de titel van je blogpost staat.
  5. Gebruik de keywords die je hebt gevonden in Ubersuggest en schrijf daar nieuwe alinea’s over. Houd daarbij altijd de vraag in gedachten: ‘Wat wil een bezoeker hierover weten?’ en probeer daarop het antwoord te geven.
  6. Link vanuit andere blogposts naar je geoptimaliseerde blogpost, en gebruik daarbij het keyword als anchor text.
  7. Als je post helemaal klaar is, ga je naar Google Search Console en laat je hem opnieuw indexeren. Hiermee geef je Google als het ware een berichtje: ‘Deze post is veranderd, wil je hem opnieuw indexeren?’

Meer bezoekers op je website samenvattend

Ubersuggest staat bekend als keyword research tool, maar je kunt deze tool ook gebruiken om te kijken welke blogposts de moeite waard zijn om extra tijd aan te besteden en te verbeteren en zo meer bezoekers op je website te krijgen.

In deze blogpost liet ik zien hoe ik Ubersuggest gebruik om te bepalen welke blogposts ik verbeter, met als doel een hogere positie in de zoekmachineresultaten en dus meer bezoekers.

Zonder abonnement kun je dagelijks 3 zoekopdrachten doen met Ubersuggest.

Probeer dus rustig uit of het iets voor je is.

Wat doe jij aan zoekmachine optimalisatie? En hoe?

Vergelijkbare berichten

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.