influencer worden

Via Google Alerts kwam ik terecht op de website In de buurt met een artikel over influencers Kelly en Tess.

Opvallend in dit artikel vond ik dat er van bloggen geen sprake is bij Kelly en Tess. Het draait bij hen om social media kanalen Instagram en TikTok.

Influencer worden: cijfers

Tess heeft 13.4 volgers op Instagram en Kelly 34.6 volgers. Op TikTok heeft Kelly 155.000 volgers en daarnaast heeft ze nog een vlog.

Gevraagd door een agency

Wat mij heel relaxed in de oren klonk is dat zowel Tess als Kelly benaderd werden door een agency voor een samenwerking. Als blogger word je ook regelmatig benaderd voor samenwerkingen, maar in veel gevallen haken bedrijven af zo gauw het geld gaat kosten.

Of ze vragen je de hem van het lijf over bezoekersstatistieken en zeggen dan: 'Ik ga het intern bespreken,' en dan hoor je nooit meer wat terug. Lees ook 8 Pet peeves over samenwerken met bedrijven.

Wat maakt je aantrekkelijk voor samenwerkingen? Inspiratie!

Naast hun volgers aantallen zijn Tess en Kelly aantrekkelijke voor samenwerkingen vanwege hun situatie en leven. Zo vond de agency Kelly interessant omdat ze als tweelingmoeder van een te vroeg geboren tweelingen anderen kan inspireren.

Bij Tess 'vielen' ze voor de manier waarop ze haar zoontje Mylo aankleedt en het feit dat ze in een heftige scheiding verwikkeld was. Ook daar gold het principe van een inspiratie kunnen zijn voor vrouwen in vergelijkbare situaties?

Influencer worden: verhouding eigen content - commercieel

De verhoudingen tussen Tess en Kelly's eigen content en gesponsorde Instagram posts is 50-50. Voor mij als professioneel blogger ligt die verhouding anders. Bij mij is denk ik zo'n 80% eigen content en 20% naar aanleiding van een vraag van een bedrijf.

Hoeveel deel je van je kind?

Een bekend hangijzer voor moeders die influencer zijn is de vraag: 'Hoeveel deel je van je kind?' Is het bijvoorbeeld oké om je kind überhaupt te laten zien? Wat als het daar later last van krijgt?

Tess en Kelly vinden het allebei prima om hun kinderen te laten zien op hun Instagram accounts. Maar Tess let er bijvoorbeeld wel op dat er 'geen tepeltjes' van haar zoon in zijn zwembroek te zien zijn. Allebei zeggen ze dat als hun kinderen niet meer in beeld willen, ze dit zullen respecteren.

Influencer toekomstplannen

Kelly is zwanger van haar derde kind, en is van plan om de hele bevalling vast te leggen. Haar doel is haar bereik vergroten en de 100.000 volgers aantikken. Tess zou graag de inspiratiebron voor alleenstaande moeders willen worden en een boek schrijven.

Influencer worden: samenvattend

Zowel Kelly als Tess hebben een fulltime inkomen uit hun werk als influencer! Als fulltime blogger werk ik ook fulltime en heb ik ook een volwaardig inkomen. Maar een influencer ben ik niet.

Hoe dan ook, het is leuk om te zien hoe je tegenwoordig op verschillende manieren geld kunt verdienen dankzij het wereldwijde web!

Overigens hoop ik dat blogs niet verdwijnen onder het Instagram en TikTok geweld. Ik heb wel het idee dat 'momfluencers' de nieuwe mamabloggers zijn.

Lees nu zelf het artikel!

Lees ook mijn bespreking van de documentaire Amstergwen en Natuurinfluencer.

Vergelijkbare berichten

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *